Jure Mlakar
Jure Mlakar
Objavljeno 5. 12. 2023

10 stvari, ki jih morate vedeti o generaciji Z

image placeholder

Vstopamo v obdobje, kjer na delovne trge stopa generacija Z, skupina mladih posameznikov, ki so odraščali v dobi nenehnih tehnoloških preobrazb in družbenih sprememb. Z njihovim vstopom na delovna mesta prinašajo svež veter in inovativne perspektive, ki jih je oblikovala digitalna doba. Ta članek se poglablja v ključne značilnosti generacije Z, njihove vrednote, pričakovanja od delovnih okolij ter kako se odzivajo na delodajalce v kontekstu sodobnega poslovnega sveta. Skozi vpogled v delovne navade, vrednote podjetja, in pričakovanja generacije Z raziskujemo, kako se delovno okolje prilagaja tem mladim in kreativnim soustvarjalcem prihodnosti.

 

Tu so nekatere značilnosti generacije Z v zvezi z delom:

1. Digitalna pismenost: Generacija Z je odraščala s pametnimi napravami, družbenimi omrežji in drugimi digitalnimi tehnologijami. So digitalno pismeni in se zlahka prilagajajo novim orodjem in aplikacijam.

 

2. Fleksibilnost: Generacija Z ceni možnost dela na daljavo in išče delovna mesta, ki ponujajo večjo fleksibilnost. So navajeni sodelovanja prek spleta in se dobro znajdejo v virtualnem delovnem okolju.

 

3. Podjetniški duh: Veliko pripadnikov generacije Z izkazuje podjetniški duh. Želijo si ustvariti lastno pot in iščejo priložnosti za samostojno delo ali razvoj lastnih projektov.

 

4. Nagovarjanje vrednot: Generacija Z pogosto išče delodajalce, ki se ujemajo z njihovimi vrednotami. Poudarjajo pomen družbene odgovornosti in trajnostnega poslovanja.

 

5- Hitrost in agilnost: Zaradi hitrega ritma življenja in nenehnih sprememb v tehnologiji so pripadniki generacije Z navajeni hitrega prilagajanja in so agilni v delovnem okolju.

 

6. Globalno razmišljanje: Zaradi dostopa do informacij na globalni ravni so pripadniki generacije Z bolj globalno osredotočeni. Pričakujejo delovna mesta, ki omogočajo mednarodno sodelovanje in raznolikost.

 

7. Izobraževanje in učenje: Generacija Z ceni nenehno izobraževanje. Pričakujejo možnosti za učenje in razvoj svojih spretnosti ter iščejo delovna mesta, ki omogočajo rast.

 

8. Uporaba tehnologije za produktivnost: Generacija Z uporablja različne digitalne orodja za povečanje produktivnosti. Od projektov do organizacije delovnega dne, tehnologija igra ključno vlogo.

 

9. Hiter dostop do informacij: Zaradi interneta imajo generacija Z neposreden dostop do obsežnih informacij. To vpliva na njihovo sposobnost hitrega učenja in reševanja problemov.

 

10. Zavezani k ravnotežju med delom in življenjem: Generacija Z ceni ravnovesje med delom in življenjem. So pozorni na dobro počutje, duševno zdravje in iščejo delodajalce, ki podpirajo te vrednote.

 

Razumevanje teh značilnosti je ključno za delodajalce, saj omogoča oblikovanje boljših delovnih okolij, ki ustrezajo potrebam in pričakovanjem generacije Z.

 

 

Revija

Izšla je nova številka

KAPITAL za naročnike

Letno izide 6 številk REVIJE KAPITAL!
Cena posamezne številke je 4,90 eur!

Naročite se na šest številk REVIJE KAPITAL v letu 2024 in 2025 in po plačilu DVOLETNE naročnine 58,50 €, boste BREZPLAČNO prejeli knjigo 50 SLOVENSKIH ZGODB O USPEHU!

RevijaRevijaRevija
PRIJAVA NA E-NOVICE

Vsak teden štiri aktualne novičke, da boste na tekočem.