Danaja Oblak je podjetnica, ki ima za seboj sedem uspešnih poslovnih zgodb. Kot pravi sama, je s svojim delom posredno in neposredno na svet pomagala približno 160.000 otrokom.
Na kratko bi te prosil, da poveš nekaj o sebi.
Sem mamica dveh otrok in podjetnica. Po izobrazbi sem akademska oblikovalka, strastna bralka, obožujem delo na sebi. Med svojo kariero sem zgradila več uspešnih poslov in nazadnje tudi Nosečko, ki je danes vodilen izobraževalni medij za mlade starše in največja skupnost mamic v Sloveniji. Letos sem ustanovila tudi Šolo za starše, ki pa je spletna izobraževalna video platforma.
Večji del svojega življenja si razvijala poslovne ideje in si bila prav pri vsaki tudi uspešna. Si imela že od nekdaj dober poslovni čut?
Že kot punčka sem barvala kamne in izdelovala zapestnice ter jih prodajala na “štantu” v svoji vasi. Vedno sem bila kreativna in iskala sem nove priložnosti. Že v prvem razredu sem vedela, da bom šla v šolo za oblikovanje. Ampak ne morem delati za druge. Imam ideje in tudi sposobnost, da te ideje hitro uresničim.
Opiši svojo prvo podjetniško zgodbo.
Že v srednji šoli sem oblikovala materiale za končne stranke. Pri 24 letih sem ustanovila svoj oblikovalski studio, kjer sem povezala programerje, ilustratorje, pisce, snemalce in druge oblikovalce.
Vzporedno pa si že razvijala naslednje ideje?
V času oblikovalskega studia sem začela veliko delati na družbenih omrežjih in ustvarila sem znamko MicroPR, preko katere sem vodila Facebook profile za večja podjetja. Največji uspeh je prišel, ko sem začela izobraževati podjetja, kako voditi svoje profile - kar je najbolj smiselno.
Vsi smo delali napake in se iz njih učili. Katera napaka ti je najbolj ostala v spominu in kako ti je pomagala pri prihodnjih izzivih?
Vsak podjetnik ve, da je “napak” veliko, čeprav jih ne bi tako imenovala, saj gre za šolo, proces. Najbolj mi je v spominu ostal projekt za znamko Nosečka. Prišla sem do ideje Porodni spomin, kar je bil v osnovi list papirja, na katerem so navedene lastnosti novorojenčka - velikost, teža, fotka novorojenčka … Vrednost končnega produkta je bila 5 evrov. To so bili še časi, ko ni bilo pametnih AI-orodij in sem te zadeve delala sama. Prvi mesec sem imela več kot 140 naročil. Zaradi časa izdelave se je to kasneje izkazalo za nerentabilno.
Nosečka.net obstaja že deset let in je hitro postal glavni portal za mamice v regiji. Kako si prišla na to idejo?
Sem izredno radoveden človek, redno pridobivam nova znanja in jih tudi zelo rada delim med ljudi. Tako je tudi nastala skupnost Nosečka. Ko sem zanosila, sem vse svoje znanje delila v Facebook skupini Nosečka, ki je zelo hitro pridobila sledilce, financiranje pa je potekalo preko oglaševalcev. Že prvo leto obstoja je bilo pozitivno in sem lahko kmalu svojo energijo usmerila v razvoj Nosečke. Kmalu zatem sem ustvarila spletno stran Nosecka.net.
Če povzamem, si v želji po pridobitvi znanja ustvarila največji portal, namenjen staršem?
Zelo hitro je stran Nosecka.net prišla v vrh izobraževalnih medijev v Sloveniji. Vse vsebine na portalu so za bralke brezplačne - to je moje glavno vodilo.
Lahko predstaviš nekaj statističnih podatkov Nosečke, da si to lahko predstavljamo?
Spletno mesto ima preko 2,9 milijona branj letno, rednih bralk pa več kot 400 tisoč. Vsako leto ta številka dodatno zraste. Vsebine redno piše več kot 50 strokovnjakov. Pri pripravi vsebin pa sodeluje že več kot 80 mamic. Naša skupnost je velika - z nami se je rodilo več kot 160.000 otrok! Zame je to najlepše darilo.
Vse skupaj te je pripeljalo do Šole za starše …
O tem sem razmišljala več let. Projekt zahteva veliko finančno in časovno investicijo, česar zaradi mladosti svojih otrok nisem mogla storiti. Ne pozabimo niti pandemije, ki je onemogočila snemanja. Na naši spletni platformi lahko bodoči starši dostopajo do vsebinsko bogate in dobro premišljeno postavljene učilnice, vsi predavatelji so zdravniki in certificirani strokovnjaki.
Kaj bodoči starš pridobi s tečajem?
Strokovno vsebino, ki je tako zastavljena, da jo je enostavno razumeti. Šole za starše obstajajo tudi v fizični obliki, ampak je težko v kratkem času usvojiti vse znanje. Zato se mi je ideja spletne video učilnice zdela idealna rešitev. V Šolo za starše so dodane tudi vsebine, do katerih bodoči starši ne pridejo v klasičnih šolah za starše. Cilj je pomagati, da bo prehod v starševstvo čim manj stresen.
Imaš že kakšno novo poslovno idejo?
Preko analize ponudnikov sem ugotovila, da za mlade starše, ki so del podjetij z več zaposlenimi, ni veliko izobraževanj. Veliko se dela na fizičnem in mentalnem zdravju zaposlenih, kar je odlično, ampak za starševstvo ni veliko ponudbe. Raziskave tudi kažejo, da tovrstno izobraževanje zmanjša absentizem, učinkovitost zaposlenih pa naraste. Do sedaj sem sklenila pogodbe za izobraževanje že s številnimi velikimi podjetji, kar je dodatna potrditev, da sem tudi v konceptu B2B na pravi poti.
Uspešno si lansirala tudi produkt, ki je bil zaradi svoje globalne prepoznavnosti omenjen tudi v reviji Vogue?
Ker sem v osnovi industrijska oblikovalka, sem si vedno želela imeti lasten izdelek. Tako sem leta 2018 začela izdelovati vodoodporne podlage za fotografiranje Instant backdrops - printane, ki so takoj postale hit med fotografi in “content creatorji” v svetu. Ta produkt je unikaten, saj ga naročniki promovirajo z uporabo v svojih objavah. Ker pa sem se težko v zadostni meri posvečala razvoju, sem ga pred kratkim tudi prodala. Še vedno sem ohranila manjši lastniški delež in bom sodelovala pri nadaljnjem razvoju.
Kakšen bi bil tvoj nasvet bodočim podjetnikom?
Brcaj in se ne ustavi. Četudi se zapleteš v kakšno idejo, ki ne deluje - pusti in pojdi naprej! Zelo pomembno je, da se redno nadgrajuješ. Redno delaj na sebi. Ostani v trendu, ne boj se umetne inteligence, ampak jo implementiraj v svoj posel. Najpomembnejši nasvet pa je: sledi svoji strasti!
»Po reševanju aktualnih problemov je sedaj čas za reforme«
»Zaostrovalna monetarna politika bo predvidoma dosegla vrh obrestnih mer v poletnih mesecih, kar je...
Yanis Varoufakis je svetovno znani grški ekonomist, ki je bil v ospredju mednarodne medijske...
»Vlagateljem, ki imajo primerno razpršen globalni portfelj, zato na splošno svetujem, da se ne...
Naročite se na šest številki REVIJE KAPITAL v letu 2023 in 2024 in po plačilu DVOLETNE naročnine 58,50 €, boste BREZPLAČNO prejeli knjigo 50 SLOVENSKIH ZGODB O USPEHU!
Vsak teden štiri aktualne novičke, da boste na tekočem.