Myhajlo Todurov
Myhajlo Todurov
Objavljeno 1. 6. 2023

Danaja Oblak: Družina kot inspiracija za poslovni uspeh

image placeholder

Zgodba o uspehu, Danaja Oblak: Družina kot inspiracija za poslovni uspeh

Danaja Oblak je serijska podjetnica, ki ima za seboj pri svojih 40 letih 7 uspešnih poslovnih zgodb. Danaja je utelešenje tega, kako se združi družinsko in poslovno življenje v uspešno poslovno zgodbo. Kot pravi sama, je s svojim delom posredno in neposredno na svet pomagala uspešno spraviti približno 160.000 slovenskih otrok v zadnjih 10 letih preko izobraževanja nosečnic in mladih staršev.

Danaja, pozdravljena in hvala za tvoj čas. Na kratko bi te najprej prosil, da poveš nekaj o sebi, da te naši bralci bolje spoznajo. 

Zdravo in hvala za povabilo. Sem mamica dveh otrok in podjetnica. Po izobrazbi sem akademska oblikovalka, sem strastna bralka, obožujem delo na sebi. Zelo rada spoznavam različne strokovnjake in zanimive ljudi. Vse to je tekom 20 let moje kariere vodilo v to, da sem zgradila več uspešnih poslov in nazadnje tudi Nosečko, ki je danes vodilen izobraževalen medij za mlade starše in največja skupnost mamic v Sloveniji. Letos sem ustanovila tudi Šolo za starše, ki pa je spletna izobraževalna video platforma za starše, kjer izvedo vse, kar potrebujejo v obdobju ustvarjanja družine.

Večji del svojega odraslega življenja si razvijala poslovne ideje in si bila prav pri vsaki tudi uspešna. Si imela že od nekdaj tako dober poslovni čut? 

Že kot 6 let stara punčka sem barvala kamne in izdelovala zapestnice, katere sem vsako poletje prodajala na “štantu” v svoji vasi. Vedno sem bila kreativna in iskala nove možnosti zaslužka. Moja izbira kariere je bila zelo enostavna - v prvem razredu sem vedela, da bom šla na oblikovno šolo, v tretjem razredu sem izvedela za Akademijo, prihodnost je bila jasna - Danaja bo oblikovalka vizualnih komunikacij. Ampak danes nisem ne oblikovalka, ne art direktorica, ker enostavno ne morem delati za druge. Imam preveč idej in tudi sposobnost te ideje hitro monetizirati. In absolutno ne morem trditi, da so bile vse ideje uspešne :) Bilo jih je kar nekaj, ki so se sicer finančno pokrile, ampak nekega blaznega uspeha niso prinesle. 

Opiši svojo prvo resno podjetniško zgodbo. Če prav razumem, je šlo za oblikovalsko podjetje. Nenazadnje si tudi po izobrazbi oblikovalka. 

Že tekom srednje šole sem začela začela projektno oblikovati razne materiale za končne stranke, katere sem pridobivala sama. Na fakulteti je bilo tega še eksponentno več. Tako sem že pri svojih 24 letih ustanovila tudi svoj oblikovalski studio, kjer sem povezala različne ljudi - programerje, ilustratorje, pisce, snemalce in druge oblikovalce. Najraje sem seveda pridobivala nove posle in postavila krovno idejo projekta.

Vzporedno pa si že razvijala svoje naslednje ideje? 

V času oblikovalskega studia sem začela veliko delati na družbenih omrežjih in posledično sem ustvarila znamko MicroPR, preko katere sem vodila Facebook profile za večja podjetja. Največji poslovnih uspeh in preskok pa je prišel, ko sem začela izobraževati podjetja kako lahko sami vodijo svoje profile - kar je seveda tudi najbolj smiselno in koristno. To je bilo leta 2010 in takrat javnost še ni bila tako pripravljena na družbene medije, kot smo temu priča danes in tudi mediji še niso nudili take podpore znamkam. Zato sem vedno razmišljala v smeri distanciranja od projektnega dela, kar me je vodilo v svoje druge posle, ki so sledili.

Vsi smo v začetkih delali napake in se iz njih učili, sigurno si jih delala tudi ti. Katera napaka ti je na tvoji poti najbolj ostala v spominu in kako ti je pomagala pri prihodnjih izzivih? 

To vprašanje me je nasmejalo, ker vsak podjetnik ve, da je “napak” veliko, čeprav jih ne bi tako imenovala, saj gre za šolo, proces. Najbolj v spominu mi je ostal projekt za znamko Nosečka, kjer sem zelo hitro dobila zelo veliko publiko in je bil logičen korak, kako lahko naredim simpatičen in ugoden produkt, katerega si bo lahko privoščila vsaka mlada mamica. Prišla sem do ideje “Porodni spomin”, kar je bil v osnovi list papirja, na katerem so navedene lastnosti novorojenčka - velikost, teža, fotka novorojenčka, … vrednost končnega produkta je bila približno 5 evrov. Seveda to so bili še časi, ko ni bilo pametnih AI orodij in sem te zadeve delala sama, ali pa jih je delala moja oblikovalka. Izhajala sem iz nekaj variacij, med katerimi je lahko stranka izbirala, mi pa smo vnesli podatke in dostavili PDF. Prvi mesec sem imela več kot 140 naročil, kar se je potem zaradi časa izdelave izkazalo, da ni rentabilno. Da ne govorim o ročnem izstavljanju računih in vsej ostali birokraciji, ki jo to potegne za sabo. Pri tem projektu sem spoznala pomen avtomatizacije. Sploh, če gre za nizkocenovne produkte. Podobnih zgodb učenja je še veliko, ampak se jih danes spomnim z nasmehom na ustih, saj me je vse skupaj pripeljalo do tega trenutka.

Leta 2013 si ustanovila spletno mesto Nosečka.net, ki je hitro postalo največja zakladnica znanja za mamice in bodoče starše v celotni regiji. Kako si prišla na to idejo? 

Sem izredno radoveden človek in se redno učim novih znanj in veščin, za katere sem kar hitro ugotovila, da jih tudi zelo rada delim med ljudi. Tako je tudi nastala skupnost Nosečka. Ko sem zanosila, sem vse svoje znanje pridobljeno iz knjig, preko pogovorov z mojo mami, prijateljicami in seveda ginekologi, delila v Facebook skupini Nosečka, ki je zelo hitro pridobila številne sledilce. Financiranje za projekt pa sem pridobila preko oglaševalcev. Že prvo leto obstoja sem se začela tudi pokrivati in mi ni bilo več potrebno sprejemati oblikovalskih projektov drugih podjetij in sem lahko svojo energijo usmerila v razvoj Nosečke. Kmalu zatem sem ustvarila spletno stran Nosecka.net, kjer nosečke in mamice lahko prebirajo več kot 2.000 strokovnih in poljudnih člankov in dostopajo do številnih brezplačnih orodij in priročnikov. 

Če povzamem, v želji po pridobitvi znanja si ustvarila največji portal, namenjen staršem? 

Že po petih letih delovanja je stran Nosecka.net prišla v vrh izobraževalnih medijev v Sloveniji. Vse vsebine na portalu so za bralke brezplačne - to je moje glavno vodilo. Vsako leto v spekter dodam tudi kakšen nov medij in tako sem leta 2018 dodala med medije tudi fizičen 140 - stranski strokoven priročnik, ki je danes največji brezplačen materinski vodnik v Sloveniji - delimo ga v nakladi 20.000 po vseh ginekoloških in pediatričnih ordinacijah in je za pacientke - vse slovenske nosečke in mamice - brezplačen.

Danaja.jpeg

Lahko predstaviš nekaj statističnih podatkov Nosečke, da si znamo predstavljati?

Spletno mesto ima preko 2,9 milijona branj letno, rednih bralk je bilo v zadnjem letu več kot 400 tisoč. Vsako leto pa ta številka dodatno raste. Vsebine za spletno stran in priročnike redno piše več kot 50 strokovnjakov. Poljudne vsebine - lastne izkušnje - pa piše več kot 80 sodelujočih mamic. 

Mesečno na seznam prejemnikov elektronskih sporočil dodamo 500 novih nosečnic. Gre za vsebinsko bogata brezplačna elektronska sporočila, ki jih nosečnica po prijavi dobi vsak teden nosečnosti. Te vsebine pa dobiva vsak teden tudi leto po porodu, le-ta pa so potem usmerjena v skrb in razvoj dojenčka. 

Naša skupnost nosečnic in mamic je res velika - v zadnjih 10 letih obstoja se je z nami samo v Sloveniji rodilo več kot 160.000 otrok! :) Zame je to najlepše darilo. Pohvala za opravljeno delo pa so sporočila, ki prihajajo v moj e-mail nabiralnik, sporočila mamic, ki spremljajo naše vsebine in se po porodu tako lepo iz srca zahvalijo.

Vse skupaj te je pripeljalo do Šole za starše, ki je tako rekoč logični naslednji korak, nekakšna nadgradnja Nosečke … 

O spletni šoli za starše sem razmišljala že več let. Ampak tak projekt zahteva zelo veliko finančno in tudi mojo časovno investicijo, zato sem se ga lahko lotila šele v letu 2022. In na tej točki je bistveno povedati, da sem se ga lotila šele v 2022 zato, ker sta bila moja otroka stara že 5 in 7 let. Prej sta potrebovala moj fokus in mojo energijo. Ne gre pozabiti niti pandemije, ki je onemogočala tovrstna snemanja. Video učilnice smo snemali in razvijali celo leto 2022 in del leta 2023. Na naši spletni platformi lahko bodoči starši dostopajo do vsebinsko bogate in dobro premišljeno postavljene spletne učilnice, v kateri dobijo vse kritične nasvete v obdobju starševstva - od zanositve do vzgoje in tudi partnerstva. Vsi predavatelji so zdravniki in certificirani strokovnjaki.

Če prav razumem, gre za daleč najbolj obsežno in strokovno zbirko znanja. Kaj dobi oseba s tečajem? 

Cilj moje šole za starše je obsežna strokovna vsebina, ki je pripravljena tako, da jo je enostavno razumeti - za veliko nižjo ceno od drugih na trgu. Šole za starše obstajajo tudi v fizični obliki, ampak iz lastne izkušnje vem, da jih je vedno manj in da je težko v kratkem času osvojiti vse znanje, ki ga potrebuješ kot bodoči starš. Zato se mi je ideja spletne video učilnice že od moje nosečnosti dalje zdela idealna rešitev, saj lahko dostopaš do točno tiste tematike, katero v določenem obdobju potrebuješ. Pri kreiranju vsebine sem veliko pozornosti namenila temu, da vsebine izhajajo iz slovenskega načina poroda, ginekoloških pregledov, pediatričnih pregledov, … in v vsebinah ne učimo nobenih konceptov, ki v Sloveniji ne obstajajo. Navsezadnje, naši bodoči starši bodo rodili v slovenskih porodnišnicah in imeli bodo slovenske pediatre, tako bodo opremljeni s pravim znanjem. V Šolo za starše so dodane tudi dodatne strokovne vsebine, do katerih bodoči starši ne pridejo v klasičnih šolah za starše. Cilj je torej pomagati, da bo prehod v starševstvo čim manj stresen in podati kar se da največ odgovorov, do katerih je obenem enostavno priti.

Kakor sem te uspel spoznati, ne dvomim, da imaš v mislih že kakšno novo poslovno idejo, ki se jo boš lotila razvijati. Nam lahko zaupaš nekaj več ali naj za zdaj to ostane še skrivnost? 

Ideje so vedno prisotne :) Šolo za starše sem oblikovala tudi kot izobraževanje kadrov v večjih podjetjih - promocija zdravja oz. “business wellness”, kot je za to značilen termin v svetu. Preko analize slovenskih ponudnikov sem ugotovila, da za mlade starše, ki so del podjetij z več zaposlenimi, ni veliko izobraževanj. Veliko se dela na zdravem prehranjevanju, skrbi za telo in mentalnem zdravju, kar se mi zdi odlično, ampak prav posebej za mlade starše ni veliko ponudbe. Vem, da so zaposleni novopečeni starši zelo veseli tovrstnega izobraževanja, ogromno koristi pa je tudi za sama podjetja. Raziskave kažejo, da tako izobraževanje zmanjša absentizem, zaposleni pa so bolj predani podjetju, njihova učinkovitost pa naraste. Podjetja, ki vlagajo v blaginjo svojih zaposlenih, so pogosto prepoznana kot odgovorna, družinam prijazna in zavezujoča. To ima pozitivne učinke za znamko podjetja in privlačnost za potencialne zaposlene ter stranke. Vesela sem, da so slovenska podjetja zelo naklonjena izobraževanju svojega kadra in do sedaj sem podpisala pogodbo za izobraževanje že s številnimi velikimi podjetji, kar je dodatna potrditev, da sem tudi v B2B konceptu na pravi poti. Vse skupaj se lepo združuje v mojo vizijo - izobraževanje in podpora za bodoče starše - na najvišjem možnem nivoju.

Poleg izobraževalnih medijev si pred 5 leti uspešno lansirala tudi lasten produkt, ki je bil zaradi svoje globalne prepoznavnosti omenjen tudi v reviji Vogue?

Ker sem v osnovi industrijska oblikovalka, sem si vedno želela imeti lasten produkt. Tako sem leta 2018 začela izdelovati podlage za fotografiranje Instant backdrops - printane vodoodporne podlage, ki so takoj postale hit med fotografi in “content creator-ji” v svetu. Največ naročil sem imela iz Severne Amerike, Avstralije ter iz največjih evropskih držav, še najmanj podlag pa sem prodala v Sloveniji. Ta produkt je unikaten, saj je nastavljen tako, da ga naročniki sami promovirajo preko svojih objav in fotografij, v katerih uporabljajo podlage. Ker pa je moja strast v izobraževanju bodočih staršev, sem se težko v zadostni meri posvečala razvoju tega posla, zato sem pred kratkim posel tudi prodala. Še vedno sem sicer ohranila manjši lastniški delež in bom v manjši meri sodelovala pri nadaljnjem razvoju; le-tega se izredno veselim, saj so posel kupili zelo sposobni strateški partnerji, želja katerih je vse skupaj spraviti še na višjo raven. Že zdaj se veselim njihovih naslednji korakov in razvoja potenciala te znamke.

Kakšen bi bil tvoj nasvet bodočim podjetnikom? 

Brcaj in se ne ustavi. Tudi, če se zapleteš v kakšno idejo, ki ne deluje - pusti in pojdi naprej! Ne oklepaj se posla zaradi svojega ega, če se zavedaš, da ne bo uspešen. Posel ni tvoj otrok. Posel je aktivnost. Hodiš, tečeš, padeš, se pobereš in tako naprej. Glej posel kot računalniško igrico. Ideja, implementacija, optimizacija. Zelo pomembno je, da se redno nadgrajuješ. Redno delaj na sebi. Ostani v trendu, ne boj se umetne inteligence ampak jo implementiraj v svoj posel. Ostani radoveden. Najbolj pomemben nasvet pa je: sledi svoji strasti! Najbolj uspešni posli bodo vedno tisti, v katerih je tvoja strast. Ne glede na tvojo izobrazbo. Ne glede na investicijo (tudi, če je sploh ni). Vse je v strasti in poslanstvu, katerega imaš v srcu. Temu je vselej treba slediti.

Hvala, Danaja! Mi je bilo v veselje.

Najlepša hvala za povabilo in z veseljem še kdaj poklepetam s teboj.
 

Šola za starše je napredna izobraževalna platforma, ki bodočim staršem ponuja celovit in strokovno priznan program, ki je bil pripravljen sodelovanju s priznanimi slovenskimi zdravniki.

Revija

Izšla je nova številka

KAPITAL za naročnike

Letno izide 6 številk REVIJE KAPITAL!
Cena posamezne številke je 4,90 eur!

Naročite se na šest številk REVIJE KAPITAL v letu 2024 in 2025 in po plačilu DVOLETNE naročnine 58,50 €, boste BREZPLAČNO prejeli knjigo 50 SLOVENSKIH ZGODB O USPEHU!

RevijaRevijaRevija
PRIJAVA NA E-NOVICE

Vsak teden štiri aktualne novičke, da boste na tekočem.