KAPITAL: So električni avtomobili še vedno in? Veliko se govori o manjšem povpraševanju. Kakšen je trend pri vas glede poslovnega najema, kateri električni avtomobili so najbolj zanimivi in kje so morda pomisleki?
Tomaž Lozar: Zanimanje za električna vozila (EV) ostaja visoko, kljub nekaterim poročilom o zmanjšanem povpraševanju. V Sloveniji je bilo lani skoraj 10 odstotkov vseh novih prodanih vozil električnih, kar je dvakrat več kot v letu 2022. To kaže, da je zanimanje za EV še vedno močno, še posebej ob podpori slovenske zakonodaje, ki spodbuja prehod na električni pogon.
Vendar pa primer Nemčije, kjer je po ukinitvi subvencij za EV opaziti upad zanimanja, kaže, kako pomembno vlogo imajo državne spodbude. V Sloveniji trenutne spodbude še vedno uspešno motivirajo tako posameznike kot podjetja za prehod na električna vozila.
V našem podjetju, ABmobil d.o.o., opažamo nenehno rast povpraševanja po poslovnem najemu električnih vozil. Velik delež pravnih oseb, ki se odloča za poslovni najem, preferira električna vozila, predvsem zaradi davčnih ugodnosti in bonitet. Med najbolj priljubljenimi modeli izstopa Tesla, kar lahko pripišemo njihovi agresivni cenovni politiki.
Pomisleki glede električnih vozil so večinoma povezani z infrastrukturo za polnjenje in dosegom vozil, vendar se ti izzivi postopoma rešujejo z razvojem tehnologije in širitvijo mreže polnilnic.
KAPITAL: Kaj pa "normalni" avtomobili, po katerih znamkah je največ povpraševanja med poslovneži?
Tomaž Lozar: Povpraševanje po tradicionalnih avtomobilih med poslovneži se razlikuje glede na potrebe in korporativne politike. Za službene potrebe prevladujejo racionalni kriteriji, kot so stroškovna učinkovitost in zanesljivost, pri čemer so priljubljene znamke, kot so Volkswagen, Škoda in Toyota. V segmentu prestiža in udobja za lastnike podjetij in višje menedžerje izstopajo premijski proizvajalci, kot do BMW, Audi, Mercedes-Benz in Volvo, ki poudarjajo status. Končna izbira vozila običajno združuje osebne preference, poslovne potrebe in finančne kalkulacije, zato je težko določiti univerzalno priljubljeno znamko ali model.
KAPITAL: So dobavni roki še vedno nenormalno dolgi - koliko je treba čakati?
Tomaž Lozar: V zadnjem času smo priča normalizaciji dobavnih rokov za nova vozila, ki so se po obdobju nenormalno dolgih čakalnih dob zaradi pandemije covida-19 in motenj v dobavnih verigah znatno skrajšali. V našem podjetju, ABmobil d.o.o., opažamo, da je zdaj v zalogi večje število vozil s takojšnjo dobavo, kar je bil prej redkejši pojav. To spremljajo tudi dodatni popusti, ki jih v preteklih dveh letih ni bilo mogoče opaziti.
KAPITAL: Ponujate poslovni najem - kakšne so prednosti pred recimo lizingom ali nakupom na kredit? Zakaj se podjetja in poslovneži največkrat odločajo za poslovni najem, koliko je možno prihraniti ali racionalizirati poslovanje? Morda kakšen konkreten primer in izračun za avto.
Tomaž Lozar: Poslovni najem ponuja številne prednosti pred lizingom ali nakupom na kredit, zaradi česar je priljubljena izbira med podjetji in poslovneži. Glavne prednosti vključujejo finančno fleksibilnost, davčne ugodnosti, enostavnost upravljanja voznega parka in zmanjšanje operativnih tveganj.
Podjetja in poslovneži se za poslovni najem odločajo zaradi teh prednosti, ki pripomorejo k večji finančni predvidljivosti in optimizaciji poslovnih procesov. V podjetju ABmobil d.o.o. ponujamo različne akcijske ponudbe, vendar je poslovni najem po naravi zelo individualen. Končni znesek najema je odvisen od izbranega vozila, trajanja najemne pogodbe in predvidenega števila prevoženih kilometrov.
KAPITAL: Zakaj je zanimiva vaša ponudba EasyRent - kdo se zanjo odloča?
Tomaž Lozar: Naša ponudba EasyRent predstavlja inovativno rešitev na področju najema vozil in združuje fleksibilnost car-sharinga z udobjem klasičnega rent-a-car sistema. Ta hibridni pristop omogoča najem vozila na uro, kar je idealno za kratkotrajne potrebe, pri čemer je gorivo vključeno v ceno najema za prvi dan uporabe. Če potrebujete vozilo dlje časa, se sistem avtomatsko prilagodi in preklopi na dnevni najem.
Storitev je še posebno primerna za podjetja, ki službeno vozilo potrebujejo zgolj občasno in se jim zato nabava oziroma najem vozila za polni čas ne izplača, saj vozilo v tem primeru večino časa počiva na parkirišču podjetja. Na drugi strani pa se za storitev odločajo tudi podjetja, ki že imajo uveljavljen redni vozni park, vendar se občasno ob špicah uporabe srečujejo s potrebo po dodatnih vozilih. Najem vozil preko EasyRent cenijo tudi organizacije, ki poleg obstoječega voznega parka občasno potrebujejo tudi posebna vozila, kot sta potniški kombi ali prestižna poslovna limuzina.
KAPITAL: Kako ocenjujete trende za naprej - je prihodnost v električnih avtomobilih, katere so glavne ovire in ali nas čaka v prihodnosti kakšna nova rešitev - recimo avtomobili na vodik?
Tomaž Lozar: Električna vozila (EV) so ključna za trajnostno mobilnost, podprta s tehnološkim napredkom in državnimi spodbudami, a se soočajo z izzivi, kot so infrastruktura za polnjenje in vprašanja recikliranja baterij. Vodikova tehnologija predstavlja alternativo zlasti za težka vozila, kljub izzivom visokih stroškov in potrebe po razvoju infrastrukture. Prihodnost mobilnosti bo verjetno mešanica različnih tehnologij, vključno z EV in vozili na vodik. Slovenija ima zaradi svoje geografske lege in infrastrukture potencial za hitrejši prehod na EV, s ciljem, da bi bilo v prihodnjih letih 30 odstotkov vseh novih vozil električnih.
KAPITAL: Vsak dan se vozite iz Kopra v Ljubljano - kako bi lahko po vaših izkušnjah uredili prometne tokove v Sloveniji - vožnje so vedno daljše in z vedno več ovirami? To velja tako za Primorsko, Štajersko kot tudi za druge regije.
Tomaž Lozar: Prometni zastoji, ki jih vsakodnevno doživljam na poti iz Kopra v Ljubljano, so postali resen problem, ki v turistični sezoni povzroči, da se čas vožnje pogosto podvoji. Ta izziv ni omejen le na Slovenijo; podobne težave se pojavljajo tudi v drugih evropskih državah, kjer le redko najdemo uspešne rešitve. Geografska lega Slovenije kot tranzitne države in letni prirastek prometa za skoraj 10 odstotkov poudarjata, da je treba k reševanju pristopiti odločneje.
Po mojem mnenju je ključno, da se prometna problematika naslavlja na nacionalnem nivoju z vključevanjem vseh relevantnih deležnikov, od lokalnih oblasti do nacionalne prometne politike. Ključno je preusmerjanje tranzitnega prometa mimo glavnih urbanih središč, kot je Ljubljana, kjer obstoječa infrastruktura kmalu ne bo več zadoščala niti za lokalne potrebe. To ne pomeni le gradnje dodatnih voznih pasov, ampak tudi razvoj alternativnih obvoznic.
Paralelno bi morali v mestnih središčih, kot je Ljubljana, aktivno spodbujati alternativne oblike mobilnosti, kot je souporaba vozil, pri čemer lahko naša storitev EasyRent služi kot primer dobre prakse. Za učinkovito reševanje prometne problematike je potreben celovit nacionalni načrt, ki bi bil neodvisen od političnih sprememb in bi zagotavljal dolgoročno in trajnostno rešitev.
Zakon o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (ZPPDFT-2) določa obveznosti in...
V Kristalni palači v Ljubljani je bil uradni mednarodni zagon projekta podjetja Miningrid L.L.C...
Pa me je končno doletelo in zadelo. Prvič v zgodovini nogometa in prvič v zgodovini lastnega...
V sodobnem globalnem gospodarskem okolju se prepletajo znaki postopnega okrevanja in obstoječi...
Naročite se na šest številk REVIJE KAPITAL v letu 2024 in 2025 in po plačilu DVOLETNE naročnine 58,50 €, boste BREZPLAČNO prejeli knjigo 50 SLOVENSKIH ZGODB O USPEHU!
Vsak teden štiri aktualne novičke, da boste na tekočem.