Matjaž Korošak
Matjaž Korošak
Objavljeno 19. 10. 2022

Pagani - Morda ste ga že zamudili

image placeholder

Malo je avtomobilov, še manj znamk, ki bi znale tako pihniti na dušo razvajenim milijonarjem, ki si želijo zares poseben avtomobil. Avtomobil, ki ne bo le samosvoj, poseben in ustrezno redek, pač pa bo znal in zmogel pognati adrenalin po žilah. Kar je za večino takšnih nesramno dragih zbirateljev redkih avtomobilov sicer drugotnega pomena, toda sliši se obetavno. 

V najožji krog teh ekskluzivnih manufaktur zagotovo sodi tudi Pagani. Gre za znamko, ki jo je šele leta 1992 ustanovil Horacio Pagani, inženir iz Argentine (seveda z italijanskimi predniki), ki je svojo spretnost, predvsem pri delu s kompozitnimi materiali pilil pri uveljavljenem Lamboghiniju. Ko je ustanovil svojo znamko, je želel ustvariti nekaj preprosto posebnega. Zonda je bil prvi model, kjer je dokazal svoj perfekcionizem in zaljubljenost v najmanjše podrobnosti, obenem pa je negoval lahkogradnjo, dirkaške zmogljivosti in vrhunsko tehnologijo. Zondo je nasledila Huayra z izjemnimi tehnološkimi poslasticami, kot na primer aktivno aerodinamiko. In zdaj je na vrsti – Utopia. 

Superšportnik, ki ne želi biti samo poseben ali retro. Pri Paganiju pravijo, da želi biti brezčasen. Oblika je seveda subjektivna, toda tehnika in tehnologija sta tista, ki prepričata o nefiltriranosti vozniških užitkov. Superšportni dvosed z vozniškim monokokom iz kombinacije superčvrstega in lahkega karbona in titana (skoraj peresno lahkih 1280 kilogramov tehta) še vedno poganja Marcedes-AMG-jev V12 pogonski agregat, ki ga v Affalterbachu delajo posebej za Paganija. Prvič v zgodovini so mu dodali še dve turbini, ki dvigneta moč na zavidljivih 864 konjev in kar 1100 njutonmetrov navora. 

Pogonska moč je seveda speljana na zadnji kolesni par. In to seveda preko sedemstopenjskega ročnega menjalnika z značilno odprto kuliso, ki je delo britanskega specialist Xtrac. Pri čemer posebno zahtevnim kupcem ponujajo tudi dirkaški sekvenčni menjalnik. Še nekaj tehničnih bonbončkov je vključenih, kot na primer karbonsko-keramični zavorni koluti ali električno prilagodljivi blažilci. Notranjost je spet čisto zares samosvoja, morda v Utopii ne tako izrazito ekstravagantna. 

Še vedno pa gre za klasične, torej analogne merilnike v loščeni kovini in obdane z usnjem in kompozitnimi materiali. In loščena odprta kulisa ročnega menjalnika je še vedno magnet za poglede in zaščitni znak znamke. V tem trenutku o zmogljivostih pri Paganiju še ne govorijo, pa saj to tudi ni nujno potrebno. Vseh 99 primerkov, ki bodo zapustili manufakturo, je namreč prodanih, in ker pri Paganiju ekskluzivnost jemljejo zelo resno, je to – to. Toda glede na razvoj Zonde in Huayre je zagotovo mogoče pričakovati, da bodo lansirali še nekaj posebnih različic, tudi kakšno s še bolj nabrušenim motorjem in podvozjem. Toda vse bodo nedvomno še bistveno dražje. No, upanje vendarle ostaja …

Revija

Izšla je nova številka

KAPITAL za naročnike

Letno izide 6 številk REVIJE KAPITAL!
Cena posamezne številke je 4,90 eur!

Naročite se na šest številki REVIJE KAPITAL v letu 2023 in 2024 in po plačilu DVOLETNE naročnine 58,50 €, boste BREZPLAČNO prejeli knjigo 50 SLOVENSKIH ZGODB O USPEHU!

RevijaRevijaRevija
PRIJAVA NA E-NOVICE

Vsak teden štiri aktualne novičke, da boste na tekočem.