Ne glede na vse zadržke, ki jih morda imate ob misli na to, ne moremo mimo dejstva, da računalniki ne morejo voziti pijani, ne divjajo in ne zaspijo za volanom. In tehnologija bo v prihodnje postala povsem običajna za ljudi, če ne celo nova norma.
Znanstveniki in avtomobilski proizvajalci poskušajo predvideti prihodnost - mnogi pričakujejo, da bodo samovozeči avtomobili postali del vsakdana. Tako so se tudi arhitekti in inženirji odločili preveriti, kaj se bo zgodilo, ko bodo avtomobili vozili namesto nas.
Predstavljajte si mesto, kjer vam ne bo treba voziti v krogih in čakati na prosto parkirno mesto. Vaš avto vas bo pustil tam, kjer boste želeli in se bo odpeljal nekam, kjer vas bo lahko počakal. Mestna parkirišča se bodo spremenila v parke. Semaforjev bo občutno manj, ker bodo senzorji v avtih in v cestah lahko koordinirali promet. Takšne napovedi lahko zasledimo s strani zagovornikov tehnologije.
V prihodnje naj bi bile ceste ožje, ker ne bi več potrebovali toliko parkirnih prostorov. Zrak bi bil bolj čist, ker bi ljudje manj vozili. Glede na raziskave, je v največjih mestnih središčih po svetu približno 30 odstotkov vožnje namenjene ravno iskanju parkirnega prostora. Prav tako v največjih mestih približno tretjino vsega zazidljivega prostora predstavljajo parkirišča. Tako mnogi pričakujejo, da bo s sprostitvijo tega prostora ostalo več prostora za zelene površine in za nove objekte.
Toda za nekatere te napovedi niso dovolj. Poudarjajo, da se je pred časom tudi za navadne avtomobile govorilo, da bodo odpravili vse težave, ker na cesti ne bo več konjev. Tehnologija se bo morala prilagoditi vsem dejavnikom, kar ne bo enostavno.
Samovozeči avtomobili bodo imeli vpliv tudi na kvaliteto naših življenj. Glede na razmišljanja, bi lahko postali podaljšek doma, saj bi ljudem omogočili, da živijo dlje od mesta službe. V avtomobilu bi namreč lahko na poti v službo spali, pili kavo ali brali časopis. Nenazadnje, bi lahko opravili tudi kakšen sestanek in tako prihranili uro ali dve.
Če se bodo avtomobili vozili sami, nas prišli iskati, nas na koncu pobrali in peljali domov, bodo tako rekoč opravljali službo taksistov. Z manj prevoženimi kilometri in bolj enostavnim vzdrževanjem, bo lastništvo avtomobila prav tako smiselno, kot bo smiseln poslovni model, pri katerem bodo tako rekoč taksi službe "zaposlovale" samovozeče avtomobile, ki bodo opravljali prevoze ljudi za nek mesečni ali letni pavšal.
Raziskave kažejo, da je generacija milenijcev veliko manj naklonjena večjim izdatkom za avtomobile, kot prejšnje generacije. Če je avtomobil veljal za statusni simbol, se to s trenutno generacijo spreminja. Če bomo dočakali scenarij, ko bo lastništvo avtomobilov postalo potrebno le v redkih primerih, bo pokazal čas.
Zakon o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (ZPPDFT-2) določa obveznosti in...
V Kristalni palači v Ljubljani je bil uradni mednarodni zagon projekta podjetja Miningrid L.L.C...
Pa me je končno doletelo in zadelo. Prvič v zgodovini nogometa in prvič v zgodovini lastnega...
V sodobnem globalnem gospodarskem okolju se prepletajo znaki postopnega okrevanja in obstoječi...
Naročite se na šest številk REVIJE KAPITAL v letu 2024 in 2025 in po plačilu DVOLETNE naročnine 58,50 €, boste BREZPLAČNO prejeli knjigo 50 SLOVENSKIH ZGODB O USPEHU!
Vsak teden štiri aktualne novičke, da boste na tekočem.